Online evaluatie- en sparringssessie – Leermaterialen Analisten 2024
dinsdag 14 april 2026
Gezamenlijk evalueren van het basisdeel en sparren over de invulling van het profieldeel. Inzichten ophalen rondom inzetbaarheid, alignement en beoordeling.

Het leermateriaal voor het kwalificatiedossier Analisten 2024 is ontwikkeld op basis van wensen, ervaringen en vragen uit de praktijk. Samen met jullie geven we vorm aan goed en betekenisvol onderwijs.
In deze online sessie nodigen we scholen uit om met elkaar en met het ontwikkelteam in gesprek te gaan over het basisdeel en de eerste invulling van het profieldeel. We bespreken wat goed werkt, wat beter kan, en vooral: sluit alles logisch en werkbaar op elkaar aan?
Deze bijeenkomst is gericht op evaluatie én gezamenlijke afstemming. Want alleen samen zorgen we voor materiaal dat daadwerkelijk werkt in de klas, aansluit op de beroepspraktijk én recht doet aan het kwalificatiedossier.
In deze sessie gaan we in op:
- Zijn de taken goed in te kleuren binnen de context van de opleiding?
- Ondersteunt het materiaal de praktijkgerichtheid van de opleiding?
- Is het materiaal leidend of volgend in het curriculumontwerp?
- Hoe gaat het met de ontwikkelgerichte beoordeling?
- Wat zou je willen meegeven aan het ontwikkelteam?
Voor wie?
Voor docenten, opleiders en onderwijsteams die werken met het leermateriaal Analisten 2024 en willen bijdragen aan de verdere ontwikkeling en afstemming ervan.
Programma
- 13:00 – 13:10 Welkom
- 13:10 – 14.00 Reflectie op het basisdeel: wat werkt goed, wat vraagt aandacht?
- 14:00 – 14:15 Pauze
- 14:15 – 15:00 Sparren met het ontwikkelteam over het profieldeel
- 15:00– 15:45 Constructive alignment: sluit alles logisch op elkaar aan?
- 15:45 – 16:00 Opbrengst, afronding en vervolgstappen
We hopen je tijdens deze online sessie te mogen verwelkomen!
Leonard Hilbers
Ontwikkelteamleider Laboratoriumtechniek
Online evaluatie- en sparringssessie – Leermaterialen Analisten 2024
dinsdag
14 apr 2026
Van 13.00 tot 16.00 uur
Misschien vind je deze bijeenkomsten ook interessant?















